maanantaina, lokakuuta 27, 2008

Köyhät kuolevat, ja vitut...!

Typerimpiä vasta-argumentteja libertaristiselle aatteelle on ehdottomasti sosialistien ja muiden samanmielisten suosima jo kulttimaineeseen noussut köyhien ym. roskasakin eksterminoituminen: köyhäthän kuolevat ilman Kansaneläkelaitoksen kaljarahoja. Vaatii aikamoista typeryyttä nähdä ettei julkiselle hyväntekeväisyystoiminnalle olisi mitään vastinetta.
Jokaisen sosialistin ja kollektivistin täytyisi katsoa löytyisikö väkivallatonta ratkaisua tähän probleemaan. Jos he eivät pysty löytämään yhtäkään, niin sitten heidän kuuluisi keksiä sellainen. Sosialistit ovat aika tekopyhiä jos vastustavat Irakin sotaa tai terrorismin vastaista sotaa mutta samalla kannattavat väkivaltaisia ja rajoittavia toimia kotirintamalla.

Väkivallattomia ratkaisuja voisi olla esimerkiksi se jo tuhanteen kertaan toistettu yksityinen hyväntekeväisyystoiminta. Itse en hyväksy uskontoja mutta en voi kieltää etteikö esimerkiksi evankelisluterilainen kirkko harrastaisi minkäänlaista hyväntekeväisyyttä. SPR ja UNICEFkin ovat totisinta totta.

Kaikkien näiden järjestöjen olemassaolo jo itsessään todistaa liberalistisen vapaan yhteiskunnan toimivuuden myös köyhien, työttömien, asunnottomien ym. "huono-onnisempien" kannalta.

torstaina, lokakuuta 23, 2008

Suurennuslasin alla: Argumentaatioetiikka

Jos luulette että haluatte syystä tai toisesta morkata minua, niin suosittelen lukemaan tämän pätkän. Tuo toimii myös hyvänä pohjustuksena Hoppen argumentaatioetiikkaan ja siihen mitä se tarkoittaa.

Mihin argumentaatioetiikka pohjautuu? Argumentaatioetiikan mukaan et voi väittää itseomistusoikeutta tai omistusoikeutta vastaan aiheuttamatta performatiivista ristiriitaa, sillä ihminen väitellessään käyttää omaa kehoaan ja omaa mieltään.

Tässä hän on kuitenkin väärässä. Ihminen ei käytä kehoaan väitellessään, vaan tiettyjä kehon osia: aivoja, sydäntä, suuta, korvia ja muita keskustelemisen ja elämisen kannalta tärkeitä elimiä, mutta esimerkiksi jaloilla tai käsillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä väittelemisen kanssa. Argumentaatioetiikan mukaan siis saisit pahoinpidellä jotain sattumanvaraista henkilöä kunhan varmistat että hän pystyy väittämään vastaan. Argumentaatioetiikka ei siis perustele absoluuttisen itseomistusoikeuden puolesta.

keskiviikkona, lokakuuta 22, 2008

Mielipuolia ministereinä

YLE:



Liikeministeri Anu Vehviläinen arvelee, että VR:n johdon ero johtuu VR:n ja liikenneministeriön erimielisyyksistä ostoliikenteen vaunukaluston uusimisen aikataulusta. Vehviläinen kiistää tiedot siitä, että valtioneuvosto olisi antanut potkut VR:n johtokaksikolle. Myös valtion omistajaohjauksesta vastaava ministeri Jyri Häkämies arvioi YLE uutisille, että eron taustalla on erimielisyys Otanmäen junavaunutehtaan tilauksista. VR katsoi, ettei se tarvitse tilattavia vaunuja.

- Kysymys on varmasti siitä, että yhtiön johdon ja ikään kuin lähitulevaisuuden investointisuunnitelmat ja sitten toisaalta valtio-omistajan tahtotila tässä talous- ja työllisyystilanteessa erityisesti Kainuun osalta ikäänkuin törmäsivät ja näin ollen VR:ssä sitten tehtiin tällainen johtopäätös.



Jaaha.

Kaksi ministeriä, Anu Vehviläinen ja Jyri Häkämies, siis haluavat VR:n tilaavan tarpeettomia junavaunuja, jotta vaunutehdas saisi töitä.

Kohta varmaan romutetaan kaikki poliisiautot, jotta autotehdas saisi töitä.

Heitetään kaikki armeijan rynnäkkökiväärit roskikseen, jotta asetehdas saisi töitä.

Rikotaan ikkunoita, jotta lasiliikkeet saisivat töitä!!

VITTU MITÄ IDIOOTTEJA SIELLÄ HALLITUKSESSA ON!!! SAATANA!!!

Tässä tulee taas kerran esille poliitikkojen sanoinkuvaamaton tyhmyys.


That's when I realized Congress is strictly farm league shit.

- Get Your War On



Tuntuu siltä, että Suomen hallituksessa on luku- ja kirjoitustaidottomia ihmisiä. Mitenkään muuten ei oikein voi selittää ihan NOIN tyhmiä möläytyksiä.


tiistaina, lokakuuta 21, 2008

Suurennuslasin alla: Ikärajat ja anarkokapitalismi

Tarvitsemmeko ikärajoja valtiottomassa yhteiskunnassa? Pystyttäisiinkö niitä edes määrittelemään ja ylläpitämään?

Jotta voisimme osoittaa, ettei ikärajoja tarvittaisi, täytyisi meidän osoittaa jollakin tavalla, että lapsillakin on itseomistusoikeus. Tämä on miltei mahdotonta, sillä etiikka näyttää pohjautuvan suurimmilta osiin sokeaan uskoon, mutta siihen on turha mennä. Jokainen muodostakoon mielipiteensä näistä asioista.

Jos tarvitsisimme ikärajat, miten nämä järjestettäisiin?

Ensinnäkin täytyy painottaa, kuinka tärkeää kunnon moraalinen ja hyveellinen kasvatus on. Lapsen vanhempien moraalinen velvollisuus, ei kuitenkaan de jure-velvollisuus, on kasvattaa lapsestaan henkilö, joka pystyy olemaan osana yhteiskuntaa ja käyttäytymään yhteiskunnan normien mukaisesti.

Toisekseen on painotettava että Alankomaissa, missä kannabiksen ja muiden mietojen huumeiden saanti on laillista, on varmastikin päihteiden saaminen helpottunut myös alaikäisille. Kuinka on käynyt? Alankomaissa on vähemmän mietojen ja kovien huumeiden käyttäjiä kuin esimerkiksi Amerikassa. Tämä varmasti pätee myös alaikäisiin, vaikkei kannabis olekaan kauhean hyvä vertailukohde. Kannabiksen polttaminen on kuitenkin vähemmän vaarallista kuin esimerkiksi impattavien aineiden, joita kuka vaan voi ostaa täysin laillisesti ja helposti. Kaksinaismoralismi ei ole kuollut aate.

Entäpäs vapaaehtoiset ikärajoitukset? Eivät ne nyt voi olla niin mahdoton käsite. Ihmisiä kuitenkin rajoittaa jonkun kaltaiset moraaliset normit.

Veikkaan, ettei kuka tahansa suostuisi myymään rynnäkkökivääriä 13-vuotiaalle, mutta varmastikin löytyisi niitäkin ihmisiä. Tämän probleeman ratkaisu on yhteisöllinen toiminta. Yhteisö voi potkia ulos yhteisöstä kenet vain, joka yrittää myydä lapselle aseita tai huumeita. Heidän toimintaansa voi kuitenkin rajoittaa tämän kyseisen henkilön sopimus tontin omistajan kanssa.

sunnuntaina, lokakuuta 19, 2008

Moraalista ja moraalittomuudesta

Poikkean edelleen meneillä olevasta Suurennuslasin alla-sarjasta kertoakseni hiukan viikon aikana syntyneitä aatoksia anarkismista ja filosofiasta.

Myönnän, että olen advokoinut jonkinlaista luonnonoikeusteoriaa, olematta kuitenkaan varma, minkälaista sellaista. Luettuani kuitenkin Anti-State.com-sivuston ikivanhoja kirjoitelmia, olen alkanut vakavasti miettiä, onko nonaggressioprinsiippiä tai ihmisoikeuksia edes oikeasti olemassa. Kuka ei olisi valmis varastamaan tilanteen niin vaatiessa?

Nonaggressioprinsiippiä ei oikeastaan voida todistaa tai sen aksiomaattisuutta osoittaa, joten se on vain sellainen asia, joka on helppo hyväksyä tosiasiana. Meidän on myös vaikea todistaa, että ihminen tosiaan omistaisi kehonsa; me libertaarit tunnumme vain lähtevän siitä ajatuksesta ikään kuin itseomistusoikeus olisi aksiomaattista...

Miten sitten asiat hoidettaisiin, jos ei olisi mitään oikeuksia, joita ihmisten olisi velvollisuus kunnioittaa. Nyt tulee se taikasana: markkinavoimat. Kaikki olisi kiinni siitä, mitä suojelusjärjestösi tarjoaa sinulle. Esimerkiksi he voisivat tarjota itseomistusoikeuden ja omistusoikeuden ja lupaavat pistää kotisi täyteen ansoja murtovarkaiden varalta ja laitattaa henkivartijat seuraamaan sinua kaikkialle. Jos suojelusjärjestöjen palvelut ovat kuitenkin aivan liian kalliita, ei se mitään, hanki haulikko ja odota vain, uskaltaako yrittää hyökätä päällesi.

Olen puhunut eläinten oikeuksien puolesta perustellen sitä nonaggressioprinsiipillä ynnä muilla yhtä kliseisillä eettisillä itsestäänselvyyksillä, joita ne eivät oikeasti edes ole. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kiistäisin eläinten oikeuksien olemassaolon. Päinvastoin, sehän on kaikki kiinni siitä, kuka vaatii, valvoo ja ylläpitää omia oikeuksiaan mm. väkivallalla (nonaggressioprinsiippi kuitenkin lukee tämän väkivallan itsepuolustukseksi). Eläimet puolustautuva,t kun lähestyt niitä silmät kiiluen verenpunaisina kirves kädessä. Jo tämä kertoo sen, että eläimet tosiaan ylläpitävät ja valvovat omia oikeuksiaan, aivan kuten ihmiset ns. moraalittomassa yhteiskunnassa tekisivät.

Joka tapauksessa tärkeintä on se, että oikeuksia ei ole oikeasti olemassa, eikä myöskään nonaggressioprinsiippiä, mutta yksi asia, moraalista riippumaton, on kuitenkin olemassa. Meidän vaatimuksemme ovat meidän oikeuksiamme.

Ilmoitusluontoisena asiana saanen lisätä, että tällä moraalisella nihilismillä ei ole mitään tekemistä seurausetiikan kanssa, vaikka niissä onkin huomattavia yhtäläisyyksiä. Seurausetiikka voisi sallia väkivaltaisen vallankumouksen, jos sillä saavutetaan enemmän hyvää kuin pahaa. Nihilistinen etiikka taas ei usko oikeuksiin, jota väkivaltainen vallankumous voisi karsia.

Sitten loppukevennykseksi pari dilemmaa koskien nonaggressioprinsiippiä:

Mitäpä jos meteoriitti aikoisi iskeä maahan ja joukko tiedemiehiä on rakentanut ainoan mahdollisen koneen, jolla meteoriitti voitaisiin tuhota. Ikävä kyllä, he haluavat ihmisten kuolevan. Toimisitko epäkunnioittavasti nonaggressioprinsiippiä kohtaan ja varastaisit tuon koneen vai kuolisitko ihmiskunnan myötä?

Entä jos olet sairastunut syöpään eikä sinulla ole varaa hoitoihin tai lääkkeisiin. Sinulla kuitenkin on mahdollisuus varastaa syöpälääkkeet. Varastaisitko?

Miettikääpä näitä.

Suurennuslasin alla: Valtio

Onko koolla väliä? Onko sillä loppupeleissä väliä, onko se suuri, pieni vai olematon?

Minarkismi lähtee perusajatuksesta, että ihmiset tarvitsevat edes jonkinlaisen pienen valtion, joka turvaa ihmisten sisäisen ja ulkoisen turvallisuuden ja tietyt perusoikeudet. Pystytäänkö tämä kuitenkin toteuttamaan ilman eettistä ristiriitaa?

Verotus on varkautta. Vasemmistolaiset hipit voivat yrittää kieltää tämän, mutta haluaisin kuulla jonkun järkevän väittävän, että jos kaksisataa henkilöä äänestää siitä, kuinka paljon he ottavat lompakostani tänä vuonna, ei olisi varkaus.

Se on kuitenkin vasta varkaus, jos sinun lompakkosi tyhjennetään vain kerran. Se on orjuutta, kun se ryöstö suoritetaan systemaattisesti joka kuukauden alussa.

Nonaggressioprinsiippi osoittaa että minkään sortin verotus ei ole moraalisesti hyväksyttävää, sillä se on väkivaltainen teko, jossa toinen pakotetaan luovuttamaan tietyn osan työnsä hedelmistään vankilareissulla uhaten.

Minarkistit kuitenkin väittävät, että pieni verotus ei voisi muka ketään haitata, tai että pieni verotus on pakollista sen takia, että ihmisille voitaisiin taata perusoikeudet valtion toimesta.

Vaikkei pieni verotus ketään haittaisi, riittääkö se muuttamaan sitä tosiasiaa, että verotus on ihmisoikeusrikkomus?

perjantaina, lokakuuta 17, 2008

Mielipuolia Suomen Korkeimmassa Oikeudessa

Iltalehti:

Korkein oikeus: Muslimipojan ympärileikkaus ei ollut rikos
17.10.2008 10:00 (Päivitetty 17.10.2008 10:38)

Muslimipojalle asianmukaisesti tehty ympärileikkaus ei ole korkeimman oikeuden mukaan rangaistava teko.

KKO:n ennakkopäätöksessä oli kyse muslimiäidistä, joka teetti kotonaan nelivuotiaalle pojalleen ympärileikkauksen. Leikkauksen teki lääkäri.

KKO:n mukaan uskonnollisesta syystä tehty ympärileikkaus hyödytti poikaa ja hänen identiteettinsä kehittymistä. Leikkaus myös auttoi häntä kiinnittymään uskonnolliseen ja sosiaaliseen yhteisöönsä.

Näin lapsen vanhempi sai päättää leikkauksesta, koska se ei ollut lapsen edun vastainen. Pojan ruumiilliseen koskemattomuuteen puututtiin vain vähän, eikä paikallispuudutuksessa tehty toimenpide aiheuttanut pojalle tarpeetonta tuskaa.

KKO ratkaisi, oliko äiti syyllistynyt ympärileikkauksen teettäessään pahoinpitelyyn tai sen yllytykseen. Aiemmin Tampereen käräjäoikeus piti tekoa pahoinpitelynä, mutta jätti äidin tuomitsematta sekavan oikeus- ja viranomaiskäytännön vuoksi. Turun hovioikeuden kanta puolestaan oli, ettei kyseessä ollut rangaistava teko.

STT





Suomen Korkeimman Oikeuden mielestä siis vanhemmilla on oikeus leikata veitsellä paloja irti lastensa sukupuolielimistä. Sairasta!!

Keskustelua asiasta Jussi Halla-ahon vieraskirjassa:



Nimi : KKO:n päätös: Ympärileikkaus ei rikos
Kotisivu : http://www.iltalehti.fi/uutiset/200810178440924_uu.shtml
Mitä teen : Ilmoitusasia

Viesti : Laittakaapas sanan "poika" tilalle "tyttö". Joku lakia tunteva voisi kertoa onko tämä perustuslain mukainen päätös? Eikö tämä päätös teoriassa anna luvan ympärileikata myös tyttöjä, koska Suomessahan on laki sukupuolien tasa-arvosta, jossa samoja lain säädöksiä (ja nyt siis myös ennakkotapausta) voidaan soveltaa tulevissa tapauksissa kaikkiin ihmisiin sukupuolesta, uskonnosta, seksuaalisesta suuntautumisesta tai poliittisesta kannasta riippumatta.

Suorabia tervetuloa. Shalaam Aleikum.

17. lokakuuta 2008 11:37:51


Nimi : Roope
Mitä teen : Kommentoin

Viesti : "Eikö tämä päätös teoriassa anna luvan ympärileikata myös tyttöjä"

Juuri näin kävi, jos seurataan vain KKO:n perusteluja. Tyttöjen ympärileikkauksesta tunnetaan erilaisia muotoja ja osaa niistä voidaan sanoa fyysisesti korkeintaan yhtä haitalliseksi kuin poikien. Negatiiviset henkiset seuraukset ja leikkauksen muut kuin välittömät fyysiset seuraukset jätettiin kokonaan huomiotta. Kaikki ovat tasa-arvoisia, mutta kulttuuriset poikalapset vähän vähemmän.

"...uskonnollisesta syystä suoritetulla ympärileikkauksella voitiin arvioida olevan myönteistä merkitystä pojan itsensä, hänen identiteettinsä kehittymisen sekä uskonnolliseen ja sosiaaliseen yhteisöönsä kiinnittymisen kannalta. Toimenpide oli myös suoritettu lääketieteellisesti asianmukaisella tavalla aiheuttamatta lapselle tarpeetonta tuskaa."

Tarvitaan siis uskonnollinen ja kulttuurinen perinne, oikea lääkäri ja tarvittaessa puudutus. Lähinnä noista kahdesta viimeisestä on joskus tingitty. KKO:n päätöksellä, tuokaa seuraava potilas sisään.

17. lokakuuta 2008 11:59:23


Tämähän on aivan täysin sairasta. Totaalisen perverssiä. Mitä mielipuolia siellä Suomen Korkeimmassa Oikeudessa istuu?

P.S.

Jos joku ei tiedä eikä tajua tästä asiasta yhtään mitään, väännän rautalankaa:


Korkein oikeus: Muslimipojan ympärileikkaus ei ollut rikos
17.10.2008 10:00 (Päivitetty 17.10.2008 10:38)

Ei ole olemassa "muslimipoikia" tai "juutalaispoikia" tai "kristittyjä poikia". Vain aikuiset ihmiset voivat kuulua uskonnolliseen yhteisöön vapaasta tahdostaan. Jotkut lapset ovat vanhempiensa pakottamina joutuneet vanhempiensa valitseman uskonnollisen yhteisön jäseniksi.

Mikään tällainen vastentahtoinen joutuminen uskonnollisen yhdyskunnan jäseneksi ei voi olla moraalisesti legitiimi. Vain vapaaehtoisesti solmitut sitoutumukset ovat sopimusoikeudellisesti velvoittavia eli moraalisesti legitiimejä.

Muslimipojalle asianmukaisesti tehty ympärileikkaus ei ole korkeimman oikeuden mukaan rangaistava teko.

Mikään ympärileikkaus ei ole asianmukaisesti tehty, jos se ei ole terveydelle välttämätön. Ympärileikkaus voi olla terveydelle välttämätön samoilla kriteereillä kuin muukin amputointi. Ympärileikkaus on terveydelle tarpeettomana amputointina yhtä laiton kuin lapsen sormien leikkaaminen irti veitsellä.

KKO:n ennakkopäätöksessä oli kyse muslimiäidistä, joka teetti kotonaan nelivuotiaalle pojalleen ympärileikkauksen. Leikkauksen teki lääkäri.

Nainen siis maksoi toiselle aikuiselle palkkaa siitä, että tämä leikkasi lapselta palan irti sukupuolielimestä. Suomen lain mukaan tämä täyttää törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkistön.

Kyseessä on elinikäisen ruuminvamman aiheuttava ja psykiatrisia, neurokemiallisia aivovaurioita aiheuttava, lääketieteellisesti perusteeton, lääketieteen etiikan vastainen, terveen ruumiinosan laiton amputointi.

Sekä leikkaajalle että tämän palkanneelle naiselle pitäisi antaa ehdotonta vankeutta erittäin raskauttavien asianhaarain vallitessa tehdystä törkeästä pahoinpitelystä.

Lisäksi naiselta pitäisi tietysti poistaa lapsensa huoltajuus. On ilmiselvää, että elinikäisen ruumiinvamman aiheuttaneeseen ja psykiatrisia, neurokemiallisia aivovaurioita aiheuttaneeseen oman lapsensa törkeään pahoinpitelyyn syyllistynyt ihminen ei voi laillisesti olla ko. lapsen huoltaja.

Tältä vanhemmalta siis pitäisi aivan ilman muuta poistaa lapsensa huoltajuus.

Näin tehtäisiin, jos Suomessa noudatettaisiin Suomen lakia. Suomen Korkein Oikeus on kuitenkin päättänyt olla noudattamatta Suomen lakia.

KKO:n mukaan uskonnollisesta syystä tehty ympärileikkaus hyödytti poikaa ja hänen identiteettinsä kehittymistä. Leikkaus myös auttoi häntä kiinnittymään uskonnolliseen ja sosiaaliseen yhteisöönsä.

Sairasta. Sairasta. Sairasta.

Suomen Korkeimman Oikeuden mielestä elinikäisen ruuminvamman aiheuttava ja psykiatrisia, neurokemiallisia aivovaurioita aiheuttava puolustuskyvyttömään lapseen kohdistuva törkeä pahoinpitely hyödyttää tämän väkivaltarikoksen uhria!!

Täsmälleen samalla logiikalla voitaisiin sanoa, että raiskaus hyödyttää raiskauksen uhria.

Kuka on nykyään Korkeimman Oikeuden presidentti, Jammu Siltavuoriko?!

Korkeimman Oikeuden päätöksen perustelu on täsmälleen Jammu Siltavuoren logiikkaa. Täysin sairasta.

Näin lapsen vanhempi sai päättää leikkauksesta, koska se ei ollut lapsen edun vastainen.

Ai että ei ollut?! Tuolla logiikalla Jammu Siltavuori saa vapaasti raiskata lapsia, koska lapsenraiskaus ei Korkeimman Oikeuden mielestä ole lapsen edun vastainen teko!!

Pojan ruumiilliseen koskemattomuuteen puututtiin vain vähän,

Mitä helvettiä? Korkeimman Oikeuden mielestä elinikäisen ruuminvamman aiheuttava ja psykiatrisia, neurokemiallisia aivovaurioita aiheuttava puolustuskyvyttömään lapseen kohdistuva törkeä pahoinpitely on vain "vähäistä" puuttumista lapsen ruumiilliseen koskemattomuuteen!! Saatana.

Tukkapölly
on vähäistä puuttumista lapsen ruumiilliseen koskemattomuuteen.

Sukupuolielimien osien irtileikkaaminen veitsellä, sukupuolielimien elinikäinen invalidisointi ja
neurokemiallisten aivovaurioiden aiheuttaminen EI OLE VÄHÄISTÄ puuttumista lapsen ruumiilliseen koskemattomuuteen.

Saatanan idiootit!! Oletteko te oikeasti luku- ja kirjoitustaitoisia ihmisiä?!


eikä paikallispuudutuksessa tehty toimenpide aiheuttanut pojalle tarpeetonta tuskaa.

Ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

Ympärileikkaus aiheuttaa stressihormonitason nousun niin poikkeuksellisen korkealle tasolle, että siitä jää pysyvät neurokemialliset jäljet aivoihin. Nämä neurokemialliset vauriot aiheuttavat pysyvän vian aivojen adrenaliini- ja serotoniiniaineenvaihdunnassa.


KKO ratkaisi, oliko äiti syyllistynyt ympärileikkauksen teettäessään pahoinpitelyyn tai sen yllytykseen.

Kyseessä oli aivan ilmiselvästi erittäin raskauttavien asianhaarain vallitessa tehty törkeä pahoinpitely.

Lapsen äiti ei ollut ainoastaan "yllyttänyt" tähän tekoon, vaan oli palkannut väkivaltarikollisen puukottamaan lastaan. Molempien pitäisi tällä hetkellä olla vankilassa istumassa parin vuoden tuomiota.

Aiemmin Tampereen käräjäoikeus piti tekoa pahoinpitelynä, mutta jätti äidin tuomitsematta sekavan oikeus- ja viranomaiskäytännön vuoksi.

Tämä oli laiton päätös. Käräjäoikeuden perusteluna oli, että jotkut mielipuolet ovat esittäneet ympärileikkauksen laillistamista. Tämähän ei tietenkään ole laillinen perustelu. Muslimit voivat esittää esim. kuolemantuomiota homoseksuaalisuudesta, mutta ei tämän perusteella voida jättää homon murhannutta muslimia tuomitsematta.

Turun hovioikeuden kanta puolestaan oli, ettei kyseessä ollut rangaistava teko.


Hovioikeus oli väärässä. Tästä syystä lapsen isä valitti Korkeimpaan Oikeuteen siitä, että hovioikeus vapautti äidin syytteestä.

Nyt Korkein Oikeus on ottanut sen kannan, että ihmisen eliniäkseen invalidisoiva pahoinpitely ei muka ole rikos. Korkein Oikeus siis itse syyllistyy rikokseen valehtelemalla siitä, mitä Suomen laki pitää rikoksena ja mitä ei.

Tämä on aivan sama asia kuin jos Korkein Oikeus olisi vapauttanut Jammu Siltavuoren. Hyi saatana.

Mitä helvetin hulluja siellä Korkeimmassa Oikeudessa istuu?

keskiviikkona, lokakuuta 15, 2008

Suurennuslasin alla: Äänestäminen

Kuka oikeasti voi väittää, että juuri se kyseinen yksi ääni oikeasti voisi vaikuttaa lopputulokseen? Kuka voisi väittää, että jatkuvien ihmisoikeusrikkomuksien tukeminen omalla äänellään olisi eettisesti hyväksyttävää? Ei ainakaan libertaari!

Antamalla äänesi pienen puolueen pienelle ehdokkaalle heität vain äänesi hukkaan, sillä en ole ainoa, joka ajattelee tällä tavalla. Suurten puolueiden suuret ehdokkaat ovat kaikki samanlaisia, joten loppupelissä ei ole väliä onko ehdokas Jutta Urpilainen, sosialistisen kansantasavallan ylin auktoriteetti ja totuus, tai Jyrki Katainen, sosialistisen kansantasavallan ylin auktoriteetti ja totuus. Äänesi vaikuttamisen mahdollisuus on varmasti pienempi kuin auton alle jäämisen, joten kuluta äänestysaikasi mieluummin nauttimasi kirjan ja musiikin kanssa. Voisin myös sanoa, että äänestäminen on moraalitonta, mutta harva uskoisi. Äänestäminen kuitenkin on moraalitonta, sillä annat tukesi ehdokkaasi tuleville varkauksille ja ihmisoikeusrikkomuksille, muttei siitä enempää.

No niin, kaatakaapa minun väittämäni!

sunnuntaina, lokakuuta 12, 2008

Roope Ankka ryövää rahasi ja valtio antaa Roopelle vielä lisää



Tatsuya Ishida pankkikriisistä ja pankkien pelastamisesta veronmaksajien rahoilla:





Ks. myös:


The events taking place in the financial market offer an illustration of the soundness of the Austrian theory of money, banking, and credit cycles, and Mises.org, which has long warned of precisely the scenario playing itself out today, is your source not only for analysis of these events but also the economic theory that helps explain what is happening and what to do about it. There are many thousands of articles available, and also the full text of thousands of books as well as journal articles.


- Mises.org: The Bailout Reader

maanantaina, lokakuuta 06, 2008

Suurennuslasin alla: Eläinten oikeudet

Aloitan tästä edespäin sarjan blogitekstejä, jotka käsittelevät libertarismiin liittyvää aihetta lyhyesti ja töksähtelevästi, esittäen yhden argumentin asian puolesta tai vastaan. Ihmiset voivat sitten argumentoida väitettäni vastaan aivan vapaasti, joihin vastaan parhaani mukaan...

Ensimmäinen Suurennuslasin alla-sarjan aihe on eläinten oikeudet. Libertarismi on yleensä pysynyt etäällä tästä aiheesta lähinnä sen vuoksi, että PETA ja muut eläinsuojelujärjestöt ovat täynnä hippejä, vasemmistolaisia ja ties mitä kommareita - mutta minä, jos kuka, yhdistän vapauden sillan ihmisten ja eläinten välillä...

Eli, miksi eläimillä ei pitäisi olla oikeuksia? Miksei nonaggressioprinsiippi päde eläimiin? Kuinka voisimme soveltaa eläinten oikeuksia libertarismiin ja nonaggressioprinsiippiin?

Monet eläinten oikeuksien vastustajat väittävät, ettei eläimillä voi olla oikeuksia, koska he eivät pysty punnitsemaan teon seurauksia tai etteivät he pysty olemaan vastuussa teoistaan.

Kuitenkin monet ihmiset, kuten vammaiset, lapset, hullut, eivät pysty olemaan vastuussa teoistaan. Pitäisikö meidän alkaa metsästämään lapsia, kärventää niitä avotulella ja popsia poskeen? Tuonkaltainen toiminta omasta mielestäni olisi hyvin, hyvin arveluttavaa ja rikkoisi nonaggressioprinsiippiä.

Yrittäkääpä selittää, miten eläimet, jotka eivät pysty olemaan vastuussa teoistaan tai käyttämään järkeään, eroavat vauvoista tai vammaisista, jotka hekään eivät pysty olemaan vastuussa teoistaan tai käyttämään järkeään.

lauantaina, lokakuuta 04, 2008

Iivi Masso (kok) on miesvihaa lietsova feministi

Olin aikaisemmin ollut tyytyväinen Iivi Masson kunnallisvaaliehdokkuuteen, koska olen pitänyt hänen ihmisoikeusetiikkaansa ja kulttuurirelativismin kritiikkiään suhteellisen tervehenkisenä. Nyt olen kuitenkin valitettavasti joutunut pettymään.

Iivi Masso osallistui äskettäin Amnestyn järjestämään panelikeskusteluun, jonka aiheena oli naisiin kohdistuva väkivalta.

Joku oli laittanut Iivin blogiin tällaisen kommentin:

Miehiin kohdistuvaa perheväkivaltaa ei ole Suomessa ikinä laajassa mittakaavassa edes selvitetty, koska pelätään, että selviävät tulokset olisivat ikäviä feministien mustavalkoisen maailmankuvan kannalta. Feministijärjestöt ovat aktiivisesti vastustaneet naisten väkivaltaisuuden tutkimusta. Puhuttaessa perheväkivallasta sivuutetaan käytännössä aina lapsiin kohdistuva väkivalta, koska siitä vastaavat pääasiassa naiset. Naisten väkivaltaisuus on Suomessa edelleen tabu, ja sellaisena Suomen Amnesty yms. haluavat sen aina pitääkin. Miksi muuten ne vastustaisivat sen ottamista mukaan perheväkivaltakeskusteluun? Miksi he vastustavat väkivallan vähentämistä ja sen uhrien auttamista, kun se ei mahdu heidän omien ennakkoluulojensa mukaisiin raameihin?


Copypastasin tuon tekstin Iivin facebook-ryhmään. Iivi kommentoi:

"Naisten väkivaltaisuus on Suomessa edelleen tabu" - ei pidä paikkaansa. Eikä kukaan vastusta muihin kuin naisiin kohdistuvan väkivallan vähentamista, päinvastoin. Se ei tarkoita, että naisiin kohdistuvaa väkivaltaa tulisi vähätellä. Ihmeellinen vastakkainasettelu luotu tuohon blogiin.


Tuo oli niin ärsyttävää vääristelyä, että jouduin vääntämään asiaa rautalangasta näin:


On harhaanjohtavaa järjestää erillisiä seminaareja ja kampanjoita, joissa puhutaan vain ja ainoastaan NAISIIN kohdistuvasta väkivallasta. Vaikka kukaan ei vastustaisi muihin kuin naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämistä, on typerää puhua aina vain NAISISTA väkivallan UHREINA ja miehistä aina väkivaltaan SYYLLISINÄ.

Tämän epäkohdan tuominen esille ei todellakaan ole naisiin kohdistuvan väkivallan vähättelyä. Jos Suomessa puhuttaisiin aina vain ja ainoastaan MIEHIIN kohdistuvasta väkivallasta, naiset olisivat tästä raivoissaan - ja ihan syystä. Miksi siis Amnesty yms. järjestöt saavat kohdella miehiä sellaisella tavalla, jolla kukaan ei sallisi kohdeltavan naisia?

Amnesty yms. järjestöt nimenomaan syyllistyvät miehiin ja LAPSIIN kohdistuvan väkivallan vähättelyyn.

On täysin järjetöntä väittää, että Amnestyn yms. järjestöjen mies- ja lapsivihamielisen linjan vastustaminen olisi naisiin kohdistuvan väkivallan vähättelyä. Täsmälleen päinvastoin: kyseessä on Amnestyn harjoittaman miehiin ja lapsiin kohdistuvan väkivallan vähättelyn vastustaminen eli tasa-arvon vaatiminen. Kaikkeen väkivaltaan on suhtauduttava yhtä vakavasti.

Amnesty harjoittaa sukupuolisyrjintää ja ikärasismia ignoroimalla miehiin ja lapsiin kohdistuvan väkivallan. Amnesty siis vastustaa tasa-arvoa. Amnestyn mielestä väkivaltarikoksen uhriksi joutuneen ihmisen oikeudet riippuvat siitä, onko rikoksen uhri nainen, mies vai lapsi. Tämä on samanlaista sairasta syrjintää, joka kuuluu islamiin ja muihin ihmisoikeuksien vastaisiin ideologioihin. Moinen syrjintä ei kuulu ihmisoikeuksia kunnioittavaan sivistyneeseen keskusteluun.



Nyttemmin Iivi on deletoinut blogistaan edellämainitun kommentin ja puolet minun jatkokommentistani siihen.

Iivi Masso on siis miesvihaa lietsova feministi, joka ei siedä pienintäkään kritiikkiä Amnestyn ym. vasemmistolaisten feministijärjestöjen harjoittamaa miesvihamielistä linjaa kohtaan.

Kerrataanpa.

Amnesty vastustaa tasa-arvoa puhumalla vain ja ainoastaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta ja jättämällä kokonaan huomiotta miehiin ja lapsiin kohdistuvan väkivallan. Kokoomuksen kunnallisvaaliehdokas Iivi Masso osallistuu juuri tällaiseen tilaisuuteen, jossa puhutaan nimenomaan vain ja ainoastaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Kun häntä kritisoidaan tästä, hän ei näe mitään ongelmaa miehiin ja lapsiin kohdistuvan väkivallan totaalisessa unohtamisessa. Kaiken kukkuraksi hän deletoi keskustelupalstaltaan ne viestit, jossa tällaisesta on huomautettu.

Hän ei siis siedä minkäänlaista kritiikkiä, ei pysty millään tavalla vastaamaan häntä kohtaan esitettyyn kritiikkiin muuten kuin hakkaamalla olkinukkeja ("naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ei tule vähätellä" - ikään kuin joku olisi muka yrittänyt vähätellä sitä) ja lopulta pyrkii jopa sensuroimaan häntä kritisoineet viestit pois keskustelupalstalta estääkseen lukijoitaan näkemästä hänen opponenttiensa esittämiä argumentteja.

Tämä on häneltä säälittävän huono ja älyllisesti epärehellinen argumentointistrategia. Valitettavasti juuri tuollainen käyttäytyminen on feministeille äärimmäisen tyypillistä. He eivät kestä minkäänlaista kritiikkiä, koska heidän esittämänsä väitteet ovat paikkansapitämättömiä, irrationaalisia ja jopa sisäisesti ristiriitaisia. Niinpä feministit kieltäytyvät asiallisesta ja rehellisestä keskustelusta, koska he etukäteen tietävät häviävänsä sellaisen keskustelun aina.

P.S.

Asiasta oli Jussi Halla-ahon vieraskirjassa tällainen kommentti:


Nimi : -

Mitä teen : Kommentoin

Viesti :

Massosta

Seurasin keskustelun. Se lähti liikkeelle tämän kaltaisista kommenteista (suora
lainaus):

Iivi: "Kotiväkivallan uhreista yli 90 % on naisia. Tutkjat eivät ole ”väkisin sukupuolittaneet” väkivaltaa, sen ovat tehneet pääasiassa asianomaiset itse. Kaikkea väkivaltaa täytyy toki vastustaa, mutta tässä on kysymys epidemiasta, joka vaatii omaa huomiota. Mistä moinen viha turvakoteihin paenneita kohtaan?"

Tähän ja muihin vastaaviin kommentteihin Iiville tehtiin korjauksia, täysin asiallisesti, että suurin osa perheväkivallasta kohdistuu lapsiin, ja että tässä väkivallassa naiset ovat ainakin yhtä syyllisiä kuin miehet viimeaikaisten tutkimusten perusteella.

Iivin reaktio oli haukkua tällaisten huomioiden esittäjiä naisiin kohdistuvan väkivallan vähättelemisestä. Samoin hän teki kun yritettiin puhua fyysisestä ja henkisestä väkivallasta, jälleen täysin asiallisesti, suurempana kokonaisuutena (vrt. turvakoteihin hakeutuvat naiset, jotka usein ovat itsekin väkivaltaisia, alkoholisoituneita tms.). Tätä Iivi kutsui turvakoteihin paenneiden naisten vihaamiseksi. Tottakai tällainen keskustelijoiden halveksiminen ja heidän argumenttiensa mitätöiminen henkilökohtaisilla vihjauksilla sai esim. nimimerkin "Vai niin?" vuodattamaan pidemmin perusteltuja kommentteja, jotta pointti menisi perille, mutta nekään eivät kohdistuneet Iiviin millään tapaa henkilökohtaisesti.

Lopulta arvioisin Iivin siivonneen tosta keskustelusta lähemmäs 50 viestiä, väitän että yksikään niistä ei haukkunut häntä henkilökohtaisesti.

Kun Iivi väittää poistaneensa vain henkilökohtaisuuksia ja "vessanseinäkirjoituksia" niin hän valehtelee aivan sumeilematta.

Hän saattoi esim. poistaa toistuneen korjauksen, että "suurin osa kotiväkivallan uhreista on kylläkin lapsia", joka oli toistunut siitä syystä, että Iivi itse kommenteissaan ei millään tapaa huomioinut tätä korjausta, vaan jatkoi vain feminististen opinkappaleiden toistamista "kuinka lähes kaikki väkivalta kohdistuu perheissä naisiin" välittämättä edes linkatuista tutkimuksista(!) joita hänelle täysin asiallisesti esitettiin.

Joko Lotta ei seurannut tätä kaikkea, tai sitten ainakin minun mielestäni hänen arvostelukykynsä pettää, mikä on Lotan kohdalla todella harvinaista sanoisin, jos hän tässä menee Iivin puolelle. Mielestäni hänen toimintaansa on yksinkertaisesti mahdoton puolustaa, jos seurasi koko tapahtumaketjun.

Itse olin jo varma siitä, että annan hänelle ääneni, mutta en voi antaa sitä ehdokkaalle, joka käyttäytyy tuolla tavoin. En voi hyväksyä mielivaltaista sensuuria, tietoista vääristelyä, argumenttien väittämistä henkilökohtaisuuksiksi, vaikeiden kysymysten sensurointia, omien näkemysten korjaamisen sensurointia, keskustelijoiden halveksuntaa ym.

Jos näin voi tehdä yhden kysymyksen kohdalla, niin siten voi toimia monen muunkin kysymyksen kohdalla. Se on luonnekysymys.

Feminismi ja kotiväkivalta on tähän nähden nyt sivuseikka.

Arvostan niin paljon älyllistä rehellisyyttä ja avointa itsekriittisyyttä politiikassa, että äänestäisin vaikka tätä sympaattista vihreää Jukkaa ennemmin, jos Turussa asuisin. Hän vaikuttaa oikein mukavalta ja lepposalta tyypiltä ja kuuntelee toisia keskustelijoita silloinkin kun heidän näkemyksensä ovat hänelle vieraita, eikä koe eriäviä näkemyksiä hyökkäyksiksi ja henkilökohtaisuuksiksi (ja hänellä siihen olisi paljon enemmän syytä).

Iivin kommentti "henkiökohtaisesta mainossivusta" (jossa ilmiselvästi ei saa
argumentein asettaa hänen näkemyksiään huonoon valoon) oli viimeinen
tikki.

Itse en voi Iiviä äänestää. Tämä ei mielestäni ole tapahtuneen valossa mitenkään radikaali kanta.

Jokainen muodostakoon oman mielipiteensä.

4. lokakuuta 2008 22:54:21




Näemmä joku muukin on siis vetänyt Iivi Massosta täsmälleen samat johtopäätökset kuin minä.